Jaka jest odpowiednia dieta na cellulit?

Odpowiednio dobrana dieta odgrywa ogromną rolę w walce z cellulitem. Złe odżywianie potrafi zniwelować wszelki trud podjęty podczas codziennych ćwiczeń oraz stosowania specjalnych kosmetyków. Zdrowe posiłki potrafią korzystnie odbić się na wyglądzie, wadze oraz samopoczuciu. Oczywiście nie ma tu mowy o tygodniowej kuracji, ale zmianie nawyków żywieniowych na stałe. Jeść mamy smacznie, ale też zdrowo i z głową.

Dieta na cellulit nie ma być karą, gdyż wtedy nie utrzymamy jej długo.

Przede wszystkim powinniśmy jeść potrawy lekkostrawne i zdrowe. W ten sposób pobudzimy metabolizm. To właśnie przyśpieszenie procesów trawienia (szczególnie rozkładania tłuszczów) jest jednym z głównych celów. Ponadto celem diety jest usunięcie toksyn i nadmiaru wody. Chcemy też poprawić krążenie, dzięki czemu pozbędziemy się wielu pośrednich przyczyn powstawania cellulitu.

Produkty, których powinnaś unikać bardzo często da się zastąpić zdrowszymi odpowiednikami. Po pierwsze zrezygnuj z tłustych, smażonych potraw, które nie pomogą w pozbyciu się grudek tłuszczu, budujących cellulit. Pozostaw jednak w swoim jadłospisie ryby oraz oleje roślinne bogate w kwasy tłuszczowe omega. To zdrowe tłuszcze, których potrzebuje organizm, także po to, aby budować warstwę ochronną skóry. Wyeliminuj też z diety nadmiar soli. Zatrzyma ona wodę w organizmie, prowadząc do obrzęków. Zastąp ją przyprawami. Szczególnie przydatna może się okazać kurkuma, która nada orientalnego charakteru potrawom, pobudzi krążenie, zmniejszy opuchliznę oraz usunie toksyny z organizmu. Produkty zawierające mąkę pszenną warto zastąpić pełnoziarnistymi. Zapewnią one uczucie sytości przez dłuższy czas, a do tego dostarczą wielu potrzebnych składników. Stanowią bowiem źródło błonnika i antyoksydantów.

Zrezygnuj też z cukru – słodyczy oraz słodkich napojów. Jeżeli nie możesz przestać myśleć o czymś słodkim, zjedz banana! Zawiera co prawda niemało kalorii, ale to wciąż zdrowsza alternatywa dla słodyczy. Najlepiej zjeść go przed południem, gdyż wtedy spożytkujesz i spalisz dostarczoną energię. Banany są słodkie, sycące, a do tego dostarczają cynk i potas. To dwa składniki, które doskonale sprawdzą się w walce z cellulitem.

Oczywiście, ważnym elementem diety powinny być warzywa, które stanowią źródło witamin i mikroelementów. Potas znajdziesz w pomidorach, sałacie i ziemniakach. Warto jeść też takie warzywa jak brokuły i buraki, które są niezwykle zdrowe, a do tego dietetyczne. Świetnym pomysłem jest jedzenie warzyw sezonowych, jak chociażby szparagi. Pozytywnie wpływają na krążenie i przyczyniają się do usuwania toksyn z organizmu. Zdrowym dodatkiem do posiłków mogą  być też kiełki fasoli, które są bogate w witaminy A, B, C, D, E i K, kwas foliowy, żelazo, wapń, magnez i cynk.

Jeśli chodzi o napoje, także powinniśmy pamiętać o kilku zasadach. Unikajmy picia zbyt dużych ilości kawy. W zbyt dużych ilościach może negatywnie wpływać na stan naszego zdrowia oraz urody. Kawę, chociaż częściowo, warto zastąpić zieloną herbatą! Taki napar również pobudza. Do tego jest to źródło teobrominy, która przyśpiesza pozbywanie się komórek tłuszczowych. Zielona herbata przyspiesza metabolizm, zapobiega ponownemu gromadzeniu kometek tłuszczowych, a do tego zapobiega nadmiernemu gromadzeniu się glukozy. To też źródło witamin A, B, C, E, K i PP, a także potasu i cynku. Nie zapominaj o tym, aby pić 2 litry wody dziennie. W ten sposób pozbędziesz się toksyn. Co więcej regularne picie wody sprawi, że nie będziesz tak mocno odczuwać głodu między posiłkami.

Najtrudniejszy jest oczywiście początek. Odstawić bowiem musimy produkty, które najczęściej nadmiernie pobudzają smak – sól, cukier, tłuszcze i wzmacniacze smaku zawarte w wysoko przetworzonych, gotowych produktach. Po pewnym czasie ciało odzwyczaja się od tych wspomagaczy i inaczej odczuwamy smaki. Nie potrzebujemy już aż tak silnych bodźców, aby potrawy nam smakowały i nie myślimy już o tym, aby posłodzić herbatę lub dosolić sałatkę.

Poznaj również inne sposoby walki z cellulitem – poradnik zdrowie opisuje masaż.