Jak zwalczyć cellulit na udach?

Uda to obszar ciała, w którym bardzo często pojawia się cellulit. Wynika to z faktu, że to właśnie w tym miejscu bardzo często gromadzi się tkanka tłuszczowa. Co więcej, latem często chcemy odkryć te okolice ciała, chociażby podczas dnia spędzanego na plaży. Cellulit na udach może niestety przyprawić wiele kompleksów. Na szczęście, jesteśmy w stanie skutecznie poradzić sobie z tym problemem.

Jeżeli zastanawiałaś się, jak zwalczyć cellulit na udach, to wystarczy, że zastosujesz się do kilku prostych porad. Zadbaj o skórę zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz, a sama zauważysz różnicę.

Przede wszystkim, nie ma skuteczniejszej metody na zwalczenie tej przypadłości niż aktywność fizyczna. Za cellulit odpowiada nierównomiernie rozłożona tkanka tłuszczowa, która tworzy grudki. Najlepiej rozbijemy je podczas uprawiania sportu. Dobrze jest dobrać program tak, aby skupić się na problematycznych miejscach. W wypadku ud, mamy wiele możliwości. Możemy zdecydować się chociażby na bieganie lub pływanie. Doskonałym pomysłem będzie też zamiana samochodu na rower! Nie przemawiają do Ciebie siłownie i kluby fitness, nie lubisz biegać, a basen kojarzy Ci się ze szkołą?

Jeżeli chcesz pracować nad ciałem we własnym domu, możesz samodzielnie wykonywać odpowiednie ćwiczenia. Dobrym pomysłem jest korzystanie ze specjalnie skomponowanych programów, które zakupisz w formie filmów na DVD. Nie będziesz musiała pilnować czasu i martwić się, że dobrałaś zły tryb gimnastyki. Zazwyczaj osobom, które chcą pracować nad udami, poleca się robienie przysiadów. To świetne rozwiązanie. Pamiętaj jednak, aby wykonywać je poprawnie. Przez cały czas plecy powinnaś trzymać prosto, nie odchylaj się zbyt ani w tył, ani w przód. Kolana uginaj maksymalnie do 90 stopni. Podczas wykonywania ćwiczenia powinnaś czuć obciążenie ud, ale nie pleców. Bez względu na to, jaką aktywność wybierzesz, ćwicz co najmniej 40 minut 3 razy w tygodniu. Tkanka tłuszczowa zaczyna być spalana dopiero po 30 minutach, a więc 40 minut to absolutne minimum, aby zauważyć efekty pracy.

Ćwiczenia warto uzupełnić pielęgnacją skóry od zewnątrz. Doskonale sprawdzi się wykonany w domowych warunkach masaż. Nałóż na dłonie naturalny olejek i przejdź do działania. Połóż jedną dłoń na kolanie, drugą pod. Uciskaj skórę, przesuwając się w górę, aż do pośladka. Po kilku minutach przesuń nieco dłonie i masuj w ten sposób boki nogi. Następnie ułóż dłonie tak, aby kciuki znajdowały się tuż nad kolanem, a dłonie pod. Ponownie przez kilka minut przesuwaj łonie ku górze. Zmieniaj jednak pozycję dłoni tak, aby raz kciuki znajdowały się nad kolanem, a raz pod. Na koniec możesz oklepać mocno skórę. Podczas masażu nie obawiaj się uciskać skórę. Taki zabieg pomoże rozbić komórki tłuszczowe, poprawi krążenie i napnie cerę. Masaż wykonuj co kilka dni. Powinien trwać on co najmniej 30 minut. Możesz też wspomóc się specjalnymi masażerami.

Kolejnym ciekawym sposobem jest wykonana w domowych warunkach maska antycellulitowa. W miseczce wymieszaj fusy pozostałe po zaparzeniu kawy z dowolnie wybranym olejkiem. Mieszankę nałóż na uda, a następnie owiń je folią spożywczą. Dzięki temu składniki aktywne o wiele skuteczniej zostaną wchłonięte, a Ty będziesz mogła bez obaw narzucić na siebie luźne ubranie. Maskę zmyj po co najmniej 30 minutach. Stosuj ją 2 razy w tygodniu. Olejek doskonale poprawi stan skóry, nawilży ją i ujędrni. Sekret maseczki tkwi jednak w kawie. Kofeina działa na główne przyczyny powstawania cellulitu. Przyśpiesza usuwanie toksyn oraz komórek tłuszczowych, a do tego hamuje odkładanie nowych! Sprawdź ciekawe tipy w usuwaniu cellulitu!